Historic_Jested_02Ačkoli se na konečné startovní listině skvělo 36 automobilů, tak nakonec odstartovalo jen 32 veteránů. Pár příhlášených si to na poslední chvíli rozmyslelo a nutno dodat, že to byla z jejich strany asi veliká chyba. I přes na první pohled malý počet účastníků byla účast velmi zajímavá jak složením značek a jednotlivých modelů, tak i samotnými účastníky, mezi nimiž byli opravdu ostřílení veteránští sportovnci, kteřísi během soutěže i několikrát v pravidelnosti vyjeli nulu. 

Historic_Jested_03Startovalo se již podle tradice od Automuzea z areálu pivovaru Konrad ve Vratislavicích nad Nisou. První kilometry přivedly účastniky do sportovního areálu Vesec v Liberci, který se tak neslavně proslavil dluhy z Mistrovství světa v lyžování. Sníh už zde ale nebyl a tak nabuzení soutěžící mohli využít místních krásně vyasfaltovaných obslužných komunikací, kde si pro zahřátí daly dvě měřená kola pravidelnosti a současně i slušný oběd.

Historic_Jested_05Historic_Jested_04Historic_Jested_06Historic_Jested_07

Historic_Jested_08Předepsané průměry na přejezdy byly okolo 45 až 50 km za hodinu a tak další kilometry všem rychle ubíhaly. Nikdo se cestou moc neflákal, neboť  šipkový itinerář i časová kontrola v cíli etapy je hnala neúprosně vpřed. Odpoledne byly na programu další dva měřené okruhy pravidelnosti na uzavřené trati, tentokrát na motokárové dráze Autodromu Sosnová u České Lípy. Každý si zde dositosti a bezpečně zazávodil, potrápil motor i brzdy svého vozu  a mohl pokračovat dál v Hisotric Ještěd.

Historic_Jested_21Historic_Jested_22Historic_Jested_20Historic_Jested_23

Historic_Jested_09Přes Českou Lípu se celé soutěžní pole v minutových intervalech začalo vracet zpět k Liberci. Zdaleka to však ještě ale nebyl konec soutěžního dne. U městečka Osečná, na dohled od Ještědu, byly připraveny další dva měřené úseky pravidelnosti. Tentokrát ale nešlo o uzavřenou trať, ale pro změnu to byla slušně klikatá silnice 3. třídy a za běžného silničního provozu. Kupodivu i zde téměř všichni nachytali jen minimum trestných bodů. Bylo vidět, že to všichni berou opravdu vážně.

Historic_Jested_14Historic_Jested_10Historic_Jested_12Historic_Jested_13

Historic_Jested_24Před skutečným koncem prvního dne si ještě všichni projeli další měřený okruh v areálu Vesec v Liberci. Tentokrát ale pořadatel zvolil druhý, podstatně kratší ale o to mnohem náročnější okruh i s nepřehledným horizontem. I tentokrát jej všichni zvládli v pohodě a bez stráty mnoha bodů.  Pak již na všechny čekal cíl v pivovaru Konrad a odpočinek do druhého soutěžního dne.

Historic_Jested_25Druhý den se začínalo opět měřeným okruhem ve Veseckém areálu. Byla to druhá jízda pravidelnosti z předcházejícícho dne. Pak si již všichni dali dvojitou "horskou" 30 kilometrů dlouhou měřenou etapu nahoru a dolů přes pohoří Ještědu za běžného provozu. Za úspěšné absolvování na všechny čekal výborný oběd na Koňské farmě Vysoká nad Chrastavou.

Historic_Jested_26Po obědě se již schylovalo k ukončení celé soutěže. Účastníci jen projely další tři měřené úseky a po absolvování posledních kilometrů byli v cíli. Celkem soutěžící ujeli za dva dny dohromady více jak 400 kilometrů.

Rallye Historic Ještěd 2011 skončila ale pro příznivce sportovní jizdy v historickém automobilu je tu ještě třetí soutěž seriálu Historic, a to v září soutěž Historic Jizera. Můžete jet také.

Výsledková listina Historic Ještěd 2011.

Použité fotografie pořídili: Saša Aulický, Jiří a Petra Zdražilovi a Jan Pospíšil.

Různé fotogalerie z této soutěže najdte na:  LOTUS Club,  Foto Zdražil.

Článek najdete i na internetovém servru www.autokaleidoskop.cz