Sedm soutěžních speciálů skupiny B na prodej.

Je to mimořádné, aby bylo na prodej hned sedm soutěžních speciálů ze slavné skupiny B, která se tenkrát rovnala extratřídě formule 1.

Všechny vozy pocházejí ze stejné sbírky, z muzea Manoir de l'Automobile ve francouzském Lohéacu, které patří dvoum přátelům, Michelovi Hommellovi a Olivierovi Quesnelovi.

Všechny automobily budou nabízeny na aukci Artcurial Motorcars, Sale Parisienne, která se bude konat ve francouzském hlavním městě 5. února.


 

Lancia 037 - 1985 (odhad: 500–800 000 EUR)

Lancia 037 03Tuto Lancie 037 byla do muzea zakoupena v roce 1990. Tento vůz je v konfiguraci Evo 2, zkonstruovaný podle tovární specifikace skupiny B Abarth pro sezóny 1983-1986. Quesnel věří, že původní zbarvení vozu bylo v barvách Martini. Poté bylo přelakovánu do barev Olio Fiat. Do muzea jej prodal italský specialista Giuseppe Volta, kde jej již získal s navrácenou kultovní bílou, červenou a modrou barvu Martini. Model Lancia 037 byl jediným šampiónem skupiny B za značku Lancia a v roce 1983 získal titul. Keeper Quesnel připouští, že je těžké si být jistý jeho  přesnou identitou, protože část přepážky s vyraženým číslem podvozku byla odříznuta a znovu přivařena. Navíc v té době bylo běžné, že týmy měly jeden registrační dokument pro několik stejných auta. Přesto je to jedinečný hrdina automobilových rally, který si zaslouží mimořádnou péči.

Lancia-03704
Lancia-03701
Lancia-03702


Audi Sport quattro S1 - 1988 (odhad: 1-1.3 milion EUR)

Audi QuattroJe to příklad finální verze quattro, kterou do sbírky v Manoir de l’Automobile získali v roce 1989 přímo od Audi. První závod šampionů uspořádala Michèle Mouton na Montlhéry v roce 1988 na památku Henriho Toivonena a toto byl jeden z vozů, které společnost Audi zapůjčila k použití. Vítězem akce se tehdy stal Juha Kankkunen. Dříve, než se quattro dostalo do muzea, tak s ním jezdil Bruno Saby, Michalee Mouton a Ari Vatanen. Toto quattro S1 nemá potvrzeno, že blázdilo etapy světových rally, ale bonus pro jeho kupce 5. února je, že je ve vynikajícím stavu. Neméně evokující je jeho tichý život na výsluní - a stále se může tvrdit, že ho řídili někteří světoví jezdci rally.

Quattro01
Quattro03
Quattro04


Renault 5 Maxi Turbo - 1985 (odhad: 400–600 000 EUR)

R 5 Turbo 03Když už mluvíme o světových jezdcích rally, tak tento Renault 5 Maxi Turbo byl oficiálním vozem Renault Spain a nebyl řízen nikým jiným, než Carlosem Sainzem. Je to uvedeno v původní specifikaci a doloženo obrovským množstvím dokladů, které dokládají celou jeho historii. Spolu se spolujezdcem Antoniem Botoem odjel Sainz v letech 1985 a 1986 na 17 závodů a několik předváděcích akcí. Při každé soutěži tato dvojice buď dosáhla stupně vítězů - včetně kvarteta vítězství - nebo nedojela por závadu. Ale tak jim to stačilo, aby v obou uvedených letech skončili na druhém místě ve španělském mistrovství v rally.  , a to byl vůz používaný pro poslední události v sezóně 1986. Tento vůz obnovil jeho druhý jezdec Guillermo Barreras, když skončila jeho rallycrossová kariéra v roce 1989. Jednalo se o pečlivé restaurování pomocí originálních dobových dílů a jeho autenticitu ověřil výrobce.

R-5-Turbo01
R-5-Turbo04
R-5-Turbo02


Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2  - 1985 (odhad: 600–800 000 EUR)

Peugeot 205 xxDruhým francouzským vozem skupiny B, který 5. února bude na prodej, je tento bývalý vůz kategorie WRC. Bruno Saby a Jean-François Fauchille zajeli s tímto autem, s číslem podvozku VF3741R76E5200009, druhé místo na Tour de Corse v roce 1985 - což byla také první soutěž rallye, která měla být pro tento medel jako testovací. A nebyl to jen Saby, kdo vstoupil do skupiny B s Peugeotem 205 na akcích mistrovství světa v rally. Byl jím také Fin Timo Salonen. Toto auto, s výrobním číslem C201, bylo první Evo 2 a mělo také přezdívku „Granny“. Po svém nečekaně skvělém debutu byl tento vůz používán pro testování ve Francii, Řecku a Finsku a pro účast v rallye Monte Carlo v roce 86. Do kolekce Lohéac se tento vůz dostal na počátku devadesátých let, aá po ročním zdlouhavém jednání. Obnoven byl podle specifikace Tour de Corse ’85 a je jako jednen z pouhých 20 kusů Evo 2. 

Peugeou-205-03
Peugeou-205-02
Peugeou-205-01


 MG Metro 6R4 - 1985  (odhad: 280-360,000 EUR)

MG MetroPrávě tento vůz vyhrál francouzské mistrovství v rally 1986 s budoucím mistrem světa v rally Didierem Auriolem za volantem a spolujezdcem Bernardem Occelli. Kuriozitou je, že na základě stížností od Auriola, bylo řízení přemopntováno z pravé strany nalevo. Proto je palubní deska před spolujezdcem a řidič má před sebou jen velký otáčkoměr! Po sezóně 1986 bylo auto s číslem podvozku SAXXRWNP7A0570016 uloženo do skladu a jako vůz kategorie B, se v roce 1988 vydalo na závody ve Francie. Následující rok jej Hommell získal do muzea a navzdory opakovaným žádostem Auriola o jeho koupi, je teprve až nyní poprvé na prodej. 

MG-metro-1
bez-nzvu-3
bez-nzvu


 Ford RS200 - 1986 (odhad: 250–400 000 EUR)

Ford RS200 04Tento Ford RS200 byl nejúspěšnějším ze svého plemene. Získal třetí místo na švédské rally v únoru 1986, s posádkou Kalle Grundel a Benny Melander. Získali svůj nejlepší výsledek ve WRC pro RS200. V tomto případě byli rychlejší pouze Kankkunen a Alén .A je třeba dodat, že tento výsledek byl zaznamenán při debutu modelu WRC. Pro program RS200 jako celek, byl tento švédský výsledek vrcholem - po něm se jeden z týmových vozů účastnil smrtelné nehody v Portugalsku, a proto nestartoval v Řecku. Opět páté místo získala na RAC Rally stejná posádka Grundel / Melander. Pro sezónu 1986 již byla auta skupiny B zakázána.

Ford-RS200-03
Ford-RS200-01
Ford-RS200-02


Lancia Delta S4 - 1986 (odhad: 600–800 000 EUR)

V tomto továrním voze nebyl za volantem jako první nikdo jiný, než Miki Biasion, který jej dovedl na druhé místo v Memorial Bettega. Skvělý začátek, ale špatné načasování, protože se tato rally konala v prosinci 1986, kdy byla následně zrušena skupiny B. Ale tyto vozy byly stále způsobilé v jiných disciplínách a tak se s ním v roce 1987 Biasion a Saby zúčastnil 24. ledových závodů Heures de Chamonix, než se Saby jel celél francouzské mistrovství rallycrossu v roce 1988. S oficiální podporou Lancie a přípravou Grenoble Sport Auto, bojovala Bruno Saby v této Delta S4 tvrdě proti Guyovi Fréquelinovi v Peugeotu 205 T16, dalšímu uprchlíkovi, který přešel ze skupiny B. Do závěrečného kola šampionátu měli Saby a Fréquelin za sebou oba pět vítězství - Peugeot skončil o polovinu délky kapoty před Lancí, což byl velmi napínavý závěr. 

Delta-1
Delta-3
Delta-2


 grupe