Ve startovní listině Sachsen Classic Rallye 2011 bylo registrováno na 180 automobilových veteránů a většinou to byly skutečné skvosty automobilové historie. Již několik let je hlavním sponzorem této akce koncern Volkswagen a tak téměř třetina soutěžních vozidel měla značku VW, Škoda, Porsche, Laurin & Klement, Horch, DKW, Bentley nebo Audi. Značná část byla vytažena z jednotlivých továrních muzeí a některé byly jedinečnými prototypy, které byly vyrobeny jen v jednom vzácném exempláři. Byl to mimojiné například kabriolet VW 1500 nebo taktéž otevřený VW Karmann Ghia Typ 34, které pro VW vyráběla karosárna Karmann. Již několik let zjišťuji, že bývalý šéf celého koncernu VW, Prof. Dr. Carl Hahn má stejný vkus jako já. Před lety jel "Sachsen" v klasickém oválu VW Brouk 1200 z roku 1956 který letos startoval i na Mille Miglia. Loni proháněl žluté VW-Porsche 914 které tentokrát řídil ředitel Volkswagen AG, Ludger Teeken a letos Hahn odstartoval se stříbrným VW Karmann Ghia 1600 L Coupé Typ 34. Prostě má dobrý vkus a volí auta, která já miluji a mám je také doma.
Trochu závisti ve mě vyvolávala již tradičně velmi hojná účast automobilů Porsche, ať to byly různé modely Porsche 356, klasické a stále obdivované Porsche 911 nebo 912 i již výše zmiňované Porsche 914 ale tentokrát s opravdovým šestivácem za zády své posádky. Nejstarším a pro mne také nejkrásnějším bylo Porsche 356 A Coupé z roku 1956. Jiní diváci se ale vzhlíželi raději ve výkonech, otevřených karoseriích a obdivovaly "911" různých roků výroby.
Ve startovním poli byli mimo mnoha "papalášů" z koncernu VW také různé zajímavé osobnosti. Ve sportovním voze BMW 328 například startoval legendární automobilový závodník osmdesátých let, Dieter Quester. V bílém Brouku zapůjčeném z muzea VW jel zase syn Hans-Joachima Stucka, také začínající závodník. V Mercedesu 220 pro změnu jela se svým novým manželem německá herečka Katerina Jakob, dnes Neumann u nás známá jako policejní partnerka komisaře Bena Berghamera ze seriálu Big Ben. V Jaguaru C-Type zase řídil pravý rakouský šlechtic Hubertus von Löbbecke. Při podrobnějším pátrání bychom našli i další, především ale hlavně v německu známe celibrity a také různé motoristické novináře. Nechyběli tam proto ani zástupci české redakce časopisu Auto Motor a Sport i její odnože Classic. Ve startovním poli bylo ale i několik velmi zajímavých a u nás téměř nevídaných automobilů, jako třeba Iso Grifo Spider, Alfa Romeo Montreal.
Vrtochy letošního rozmarného léta se navyhnuly ani soutěži Sachsen Classic. Zatímco dopoledne na soutěžící pálilo ostré letní slunce a soutěžící se veřili ve vlastním potu ve vozech bez klimatizací, odpoledne se strhla taková průtž mračen a divoká bouřka, že některé poslední etapy 2. dne soutěže, museli být pro nesjízdnost trati vzhledem k popadaným stromům a zalitým silnicím blátem z polí, dokonce zrušeny. Nejvíce si tohoto počasí určitě užívali účastníci v otevřených vozech, kteří i několikrát denně skládali a natahovali střechu, nebo už jen rezignovaně vlhli v igelitových pláštích. I přes tuto nepřízeň počasí však nikdo nevzdal a všichni úspěšně a bezpečně dosáhli patřičného cíle.
A kdo vlastně Sachsen Classic 2011 vyhrál? Na prvním místě byl pořadateli vyhlášen několikanásobný Mistr Německa v automobilových soutěžích Mathias Kahle se Škodou 110 R Coupé, který vyhrál i předchozí ročník. Mnozí z účastníků brali jeho vítězství již od začátku jako předem vykalkulované, ale protest nikdo nepodal. Vždyť všem šlo především o účast na krásné a prestižní akci a vlastně tak vyhráli všichni, kteří se zúčastnili a dosáhli cíle. Cílovou rampou projela s vozem Opel Comodore i česká posádka Pavel Šilha a Jan Blažek, reprezentující časopis Auto Moto a Sport Classic a tak se budeme na podzim jistě moci těšit na zajímavý článek s jejich zážitky.
Více fotografií najdete velmi brzy ve FOTOGALERII.