V koncentrované formě jsou zastoupeny všechny světové značky, včetně prestižních jako např. RR, Bentley, Aston Martin, Masserati, Ferrari a exotických Artega, Fiesker, Lotus, Mc Laren, Wiessmann, Tesla atd. Další atrakcí jsou výstavky firem, které auta „vylepšují". Tunaři motorů a vzhledu se nazastaví před žádnou značkou a tak zaznamenáváme tuning od Smarta, jako kabriolet se 100 PS nebo „v šatech do diskošky", Merc Carlsson 650 PS a konče Panamerou za 250000 . Mercedes schoval křídláka a představil nový kabriolet SLS 6,3 L jehož karoserie se netají liniemi padasátých let. Není divu, že se VW, Audi a Škoda cítí v Curychu jako doma a zabrali celé jedno podlaží. Škoda se blýskla studií kabrioletu a úspěšným RS 2000, luxusním Superbem L & K a Audi přivezl ultralehký závoďák R 18 s kterým Švýcar Fässler vyhrál letošní Le Mans a jeden z 333 vyrobených kabrioletů R8 GT Spyder...
Retro-trend stále ještě letí a tak se setkáváme s modernizovanou legendou např. Mini Coupé Cooper S od BMW, raketou pro dvě osoby včetně skládacího kola Mini... nebo s Fiatem 500 s motorizací od 100 do 180 PS za ceny mezi 40000 a 60000 eur...nad níž se laik diví a expert jen hlavou kroutí...ale i američani sáhli do regálu pro klasické formy. U Bentleye GTC biturbo V 12 postával mladík v závodním retro overallu i FF z Maranella má formu kupé inspirovanou padesatými lety. Nestárnoucí Austin Healey přitahoval hlavně mladé návštěvníky, kteří toto auto viděli snad po prvé, spolu s Retro-Pick-up Chevroletem...
Morgan vystavil vedle klasicského roadstera svoji novou tříjkolku, s kterou se vrátil ke svým kořenům. Samozřejmě že se nejedná o ledacjakou kreaci. Bezpečnostní rám a nádherný motor jsou trumfy tohoto Morgan Treewheelera. V Ženevě se ještě neoficiálně a kriticky proslýchala cena kolem 60000 eur, ale skutečností je cena málo pod 40000 ! Zohledníme-li ruční malosériovou výrobu, kvalitní zpracování a určitě drahý motor z cizí produkce, tak je cena rozhodně férová a za takový unikát vlastně překvapivě nízká. Pohonou jednotkou je nahý vidlicový dvojválec klasického vzhledu, ale moderní konstrukce S & S. 115 PS katapultuje toto vozítko vpřed. Výstup z auta je ještě těžší než nástup a proto se volant odejímá jako ve formuli...Za první dva dny sepsali prodejci 11 kupních smluv. Během výstavy poskytují dealeři i na ostatních stáncích výrazné slevy.
Pečlivě renovovaný chevrolet, Sunbeam Tiger V8, nostalgický člun a Fiat Dino – klasika z Itálie zaokrouhlily návštěvu z pohledu veteránisty...
Při takové prezenci retro není divu, že na letošní Auto Show měl stánek i veletrh oldtimerů Retro Classics Stuttgart. Švýcaři to do Stuttgartu nemají daleko a je na bíledni, že tvoří nezanedbatelnou část návštěvníků. V nabité hale jsme sledovali prezentaci ředitele p. Herrmanna o příštím veletrhu veteránů Retro Classics.
Veletrh Retro Classics Stuttgart se pro publikum otvírá 23. března od 10 hodin do 19:00, v sobotu 24. a v neděli 25. března od 09:00 do 18:00.
Výstavu navštívil, článek napsal a fotky zaslal: Jiří W. Pollak, Zurych.