Ještě před startem se na poslední chvíli dvě posádky odhlásily a tak se do areálu vratislavického pivovaru Konrad sjelo celkem 28 automobilů, převážně mladé kategorie F a G (podle členění FIVA), velmi často nazývané také jako Youngtimery. Po nezbytné registraci, nelepení startovních čísel a prostudování itinerářů se začalo v 11 hodin startovat. Start v minutových intervalech zajišťovala vnučka bývalého libereckého závodníka Leopolda Lancmana, který jel v padesátých letech také Monte Carlo, což dokazovala původní plechová cedule s číslem 72. Hned v první etapě, dlouhé 104 kilometrů, čekaly na účastníky dva měřené úseky, které se jely na střídačku vždy dvakrát pro porovnání vzájemných časů. Ti, kteří měli mezi jednotlivými průjezdy stejných měřených úseků nejmenší rozdíl, se zařadily na první místa v průběžném pořadí. Někteří již měli ve vozech namontovány téměř profesionální tripmastery a jiný zase jen sňali v kuchyni za zdi oblíbené babiččiny hodiny. A bylo znát, že řidiči i spolujezdci se na začátku soutěže teprve rozehřívají. Přesto se téměř všichni vešly do jedné minuty rozdílu. Jen pan "psí doktor" Karel Hrnčiřík se od počátku kochal krásnou jarní přírodou a nadílku trestných bodů jeho Austin Mini se startovním číslem 19 jen tak tak uvezl. Vítězem 1.etapy se stalo startovní číslo 4, Jaroslav Malík s vozem Saab 900 (1985), který získal jen 5 trestných bodů. Na druhém místě skončilo současně Porsche 911 manželů Zdražilových a Austin Mini 1750 GT posádky Kašpar - Kašparová se šesti body.
Po sobotním obědě následovala druhá etapa, která již zavedla účastníky na úpatí Jizerských hor. Zde se jel pouze jeden měřený úsek, zato dlouhý 21 kilometrů. Stejný čas tohoto úseku musely posádky dosáhnout až v následné třetí zpáteční etapě, a to již při celkovém ztížení orientace, neboť 3. etapa se jela již za tmy a posádky tápaly na křižovatkách kudy kam. Cíl druhé sobotní etapy byl v obci Bílý Potok, kde čekalo na účastníky malé překvapení, kterým byla bývalá textilní továrna otce a syna Šerclových, kteří ji v posledních letech přebudovali na špičkovou renovační dílnu historické vojenské techniky a muzeum leteckých motorů. Když dorazily všechny posádky, byl ještě připraven velmi náročný závod do vrchu, na kopec Smědava. Vedle mnoha ostrých zatáček s převýšením až 400 metrů byl na silnici velmi zákeřný drobný štěrk ze zimního posypu, který klouzal jako led. Aby to neměli soutěžící zase tak jednoduché, museli dosáhnout na šestikilometrovém úseku stejný čas nahoru i dolu. Někteří prováděli pro lepší dojem na rozhodčí i velmi zajímavé piruety ...
Absolutně nejrychlejší čas nahoru na Smědavu a dolů do Bílého Potoka zajela posádka otec a syn Hlavatí s automobilem Trabant 601. V minulosti jsme je mohli na soutěžích vídat ještě s "kulatým" Trabantem 600, ale ten jim asi před dvěma lety vzala ze zahrady velká voda. Druhým nejrychlejším jezdcem do vrchu i z vrchu byl Oto Kuhn s Austinem Mini (177). Když se třetí pozici, dosaženou rychlou jízdou do vrchu snažil udržet Jan Kolianko s Porsche 924 TSI i cestou dolů, přehnal jednu ze zatáček, přetočil vůz a "šel" mimo silnici. Naštěstí od nárazu do statného stromu a skály jej zachránila sněhová závěj, která ale i tak napáchala na přední části jeho vozu značnou škodu a jezdec musel ze soutěže odstoupit. Tím získal třetí místo v etapě na Smědavu bývalý soutěžák Jiří Bistiak s vozem Škoda 100 L.
Naopak v pravidelnosti vyhrála Smědavskou etapu s úplnou nulou posádka nenápadného vozu Renault 15 TL (J. Poživil - F. Vahala), která jela za motoristický časopis Auto Motor a Sport Classic. Druzí skončili Hudský - Pavlata se Škodou 1000 MB a třetí Miloš Kašpar s Austinem Mini 1750 GT.
Nedělní dvě padesátikilometrové etapy již proběhly v zajetých kolejích, kdy se ti nejlepší byli o desetiny sekund a ti méně šikovní nabírali další a další trestné body. Prostě tak, jak to při každé pořádné soutěži má být, aby se nakonec daly vyhodnotit výsledky a předat ceny. Bohužel posádku vozu MGB GT se startovním číslem 21 nadílka bodů tolik vystrašila, že nakonec do cíle soutěže ani nepřijeli a tudíž nebyli klasifikováni.
Absolutními vítězi i vítězi v kategorii G nakonec byli manželé Vítkovi (s.č.5) s vozem Porsche 924. Druhé místo absolutně a také 2. místo v kategorii G obsadil Aleš Urban s vozem Audi Coupé GT (s.č. 10) a o třetí místo se dělil Miloš Kašpar na Austin Mini 1750 GT (s.č. 14) a Attilio Škvor na Lancii Beta Monte Carlo (S.č.13). V kategorii F (starší vozy) zvítězil Václav Mráz (s.č. 10) Škoda 1000 MB, druhý byl Martin Žebro s vozem Škoda 1201 STW (s.č. 11) a třetí místo obsadili současně Jiří Bistiák (Škoda 100 L, s.č. 23) a Aleš Hodouš se Škodou Octávií Super (s.č. 22). Kategorie Porsche nakonec nebyla pro malý počet vozů vyhlášena. Mimo naději na absolutní pořadí pro "nadměrné mládí" soutěžní techniky jela posádka luxusního vozu Tatra 700, která měla původně startovat se starší Tatrou 613, jenž ale pár dní před startem "omarodila".
Ti, kteří se chtějí podívat na další fotografie, tak mají možnost navštívit "Rajče archív" některých účastníků:
"Čmelák kája", nebo "Veteráni Brod" či třeba "Zdeno 700".