Baron Theodor von Liebieg koupil tento automobil v létě roku 1893 přímo u Karla Benze v Mannheimu a do Liberce mu jej dopravily železnicí ještě tentýž rok v prosinci. Hned po zaučení v ovládání tohoto nového samohybu se s ním vydal do libereckých ulic, tedy tenkrát ještě města Reichenberg.
Následující rok vyrazil baron Liebieg se svým přítelem Stranskym na první dálkovou jízdu automobilem v dějinách motorismu. Z Liberce na rodinný zámeček Liebiegů ležící v německém Gondorfu u Koblenz ujeli s vozem Benz Victoria za sedm dní 939 kilometrů při průměrné rychlosti 13,5 km/hodinu. Za několik dní se oba cestovatelé vypravili na již jen "krátký" výlet do francouzské Remeše, kde Liebieg dříve studoval. Za měsíc se oba cestovatelé vydali zpět do Liberce. Tentokrát jim cesta trvala 10 dní neboť na dva dny se zastavili u Karla Benze v Mannheimu na předem domluvené "garanční prohlídce" automobilu. Sám tvůrce vůbec nevěřil, že tak dlouhou jízdu tento jeho automobil vůbec vydrží a byl nesmírně dojat. Díky tomu se z barona Liebiega a Karla Benze stali celoživotní přátelé. Po návratu zpět do Liberce cestovatelé spočíteli, že ujeli téměř 2 700 kilometrů. Podobný výlet baron Liebieg absolvoval s vozem Benz Victoria také v roce 1895. Za pár let baron Liebieg tento první automobil na našem území odstavil do prostorné garáže své rodinné vily a postupně během svého života nakupoval mnoho dalších a modernějších automobilů. Jeho uplně posledním vozem (baron Liebieg zemřel v roce 1939) byl Mercedes Benz 540 K. Kdepak asi skončil ???
V roce 1945, když byla rodina Liebieg z Liberce vysídlena do Německa zůstala garáž jejich rodinné vily plná zajímavých automobilů. Vedle vozu Benz Victoria zde byl zavodní automobil NW Rennwagen z roku 1900, který si nechal Liebieg postavit v Kopřivnici a také další NW-A „Dreier" z roku 1901, který Liebieg použil při své svatební cestě z Liberce na jaře roku 1901. Nechyběl ani jeho poslední Mercedes Benz 540 K. Tato vozidla tehdy převzalo Národní technické muzeum v Praze a získalo tak do své sbírky jedinečné exponáty.
Koncem šedesátých letech, v době určitého politického uvolnění, využilo NTM Praha téměř neuvěřitelné nabídky firmy Mercedes-Benz, která pražskému muzeu nabídla kompletní a odbornou renovaci vozu Benz Victoria. Nejstarší dochovaný automobil na našem území proto tehdy putoval do Stuttgartu do odborných dílen, aby zde prošel nesmyslnou omlazovací kůrou, kdy vymizela jeho tehdy již téměř osmdesátiletá původní patina, která dělá jedinečný veterán tím opravdu skutečným veteránem. Dnes bohužel tento zrenovovaný automobil Benz Victoria stojící v NTM vedle původního a stále v originále zachovalého vozu NW Präsident září jako pěst na oko. Mezi odborníky na historická vozidla se dokonce již mnoho let šušká, že nás tenkrát němci pořádně napálili a zpět do Československa nám poslali jen dokonalou kopii. Kdo ví ...
Ale právě díky této německé renovaci jsem měl to štěstí vychutnat si jízdu jako mnou stále obdivovaný baron Liebieg. Zástupci NTM v Praze tehdy v osmdesátých letech přivezli vzácný automobil Benz Victoria na celorepublikové setkání automobilů značky Mercedes-Benz a uskutečnili s ním dokonce na parkovišti před výstavištěm BVV několik předváděcích jízd. Už jen slyšet bafat onen původní motor Benz a vidět otáčet se vzadu velké setrvačníkové kolo byl velký zážitek. Moje drzost mladíka však tenkrát byla tak velká, že jsem se odhodlal požádat alespoň o malé svezení automobilem, který byl první v mém rodném městě. A světe div se, byl jsem vyslyšen. Měl jsem to štěstí, že jsem byl jeden z mála, kdo si tehdy mohl vychutnat, byť jen na kratičké jízdě, stejný pocit objevování pohybu prvním automobilem, jako kdysi dávno prožíval baron Liebieg. Tento zážitek se mi nesmazatelně vryl do paměti a připomínám si jej kdykoli, kdy už se mi stýská po starých automobilech, tak jako nyní v zimě.
Za tyto původní fotografie z Brna se velice omlouvám, ale tehdy jsem měl ještě jen obyčejný dětský fotoaparát Pionýr a tak mi i tak pomalý vůz, jakým Benz Victoria i v plné jízdě byl, dělal veliké problémy, abych jej zaměřil do hledáčku a nebyl při tom přejet.
Dnes již se velice těším, až NTM v Praze znovu po letech rekonstrukcí znovu otevře své brány veřejnosti a já se budu moci opět zadívat na vzácný vystavený automobil Benz Victoria, ke kterému mám tak vřelý vztah. Bohužel, dnes již uplynulo od německé renovace dalších čtyřicet let a tak je již velice riskantní tímto starým automobilem, který má i náboje kol ještě ze dřeva, vůbec pohybovat. Natož aby se ještě někdy rozjel vlastní silou. Pravděpodobně již zůstane natrvalo zaparkován na jednou místě v hlavní dopravní hale, aby jej mohli i v budoucnu obdivovat další generace.
Opravdu si to tento automobil zaslouží.