Classic 02Veteránsalony, kluby, umělci, renovátoři a specializované obchodní i výrobní firmy se tentokrát představí v nádherných prostorách staré tovární haly, která byla po rekonstrukci v roce 2006 otevřena jako galerie moderního umění.
Novým partnerem Classic Show Brno je firma Zetor. Tuto slavnou značku není třeba složitě představovat, protože vždy patřila k předním strojírenským podnikům tohoto státu. Také ve světě má Zetor stále dobrý zvuk a na mnoha místech světa se slovo zetor stalo synonymem pro traktor. Návštěvníci Classic Show Brno budou mít možnost připomenout si nejslavnější modely zetorů a podívat se také na jejich nejnovější následovníky. Classic Show Brno Classic 03návštěvníkům opět nabídne řadu specialit z historie motorismu. Pravidelně vystavující společnost Solar Power, která se zabývá renovacemi a prodejem náhradních dílů na vozy Mercedes-Benz, vystaví řadu dvousedadlových automobilů Mercedes od kupé W111 z roku 1964 až po jen několik let starý výkonný model R230 ve špičkové úpravě AMG. Veterán Car Club Ostrava přiveze velmi vzácný Talbot Lago T120 z roku 1935, patrně jeden ze tří dochovaných kusů na světě. Na stánku tohoto klubu bude také americký vůz Franklin vyrobený roku 1910. Značka Franklin vsadila od počátku, podobně jako naše Tatra, na vzduchem chlazené motory a úspěšně je prodávala až do roku 1934. Jako každý správný veletrh nabídne Classic Show Brno také premiéry. Jednou z nich bude předvedení nového Classic 05motocyklu Norton Commando 961. Slavná anglická značka obnovila výrobu motocyklů v roce 2009 modelem Commando, který se vyráběl do poloviny sedmdesátých let. Na Classic Show Brno stroje předvede společnost MR43, která se zabývá prodejem exkluzivních motorek včetně kusů postavených přímo na míru zákazníka. Naprosto unikátní kolekci motocyklů představí firma Montyjawa. Tento specialista na československé motocykly přiveze na Classic Show Brno exotické značky Socovel, JW Laser, Tarbo, Yezdi, Xing-fu anebo Italjet. Všechny je spojuje původ v československých strojích Jawa nebo ČZ, které sloužily za vzor výrobcům v Itálii, Francii, nebo také v Turecku, Indii a Číně. Tyto stroje nebyly dosud nikdy v České republice vystaveny a budou mít tedy u nás svou premiéru! Na rozdíl od nortonů se vozy Morgan nikdyClassic 06 nepřestaly vyrábět. Na Classic Show Brno budou vystaveny oblíbené vozy Morgan 4/4 – nejdéle sériově vyráběný vůz světa. Také tato značka však začala nedávno opět vyrábět vozidlo, které naposledy sjíždělo z výrobních linek ještě před druhou světovou válkou. Slavné tříkolky Morgan tehdy závodily na všech známých tratích včetně závodů do vrhu Zbraslav–Jíloviště nebo Brno–Soběšice. Návštěvníci Classic Show Brno tak budou mít možnost podívat se na nový morgan, který pod svým kabátem střiženým podle módy třicátých let skrývá moderní techniku. Jako všechny tříkolové vozy Morgan naopak neskrývá vidlicový dvouválec S&S o objemu 2 litry.


Classic 04Norton – česká premiéra na Classic Show!
O další zajímavou událost Classic Show Brno 2013 se postará společnost MR43 z Prahy. V rámci unikátní prezentace historických motocyklů Norton poprvé představí tuzemským fanouškům horkou novinku z Doningtonu – model Commando 961 SF vyrobený v lednu letošního roku. Společnost Norton Motorcycles vzkřísil na počátku roku 2009 americký podnikatel Stuart Garner, který vybudoval v těsné blízkosti závodního okruhu v britském Doningtonu konstrukční centrum a výrobní dílny, ve kterých začal po patnáctileté odmlce znovu vyrábět klasické sportovní motocykly s kultovním logem Norton na nádrži. Nové nortony měly prakticky ihned velký úspěch jak u motoristických fandů, tak u kovaných odborníků. Na internetu nenajdete jedinou negativní kritiku či test a právě díky tomu Norton bojuje už od začátku s kapacitou výroby, která není schopna uspokojivě pokrýt zájem světového trhu. V současné době nabízí Norton Motorcycles tři základní modely. Všechny jsou vyvinuté v duchu klasických závodních strojů, ale zároveň vybavené špičkovou moderní technologií. Základem každého stroje je kolébkový rám svařený z Cr-Mo trubek a osazený vysoce sportovní „zlatou" řadou předních vidlic a tlumičů Öhlins. Nortony vždy bouraly konkurenci dokonalými podvozky a jízdními vlastnostmi. Proto tlumicí prvky Öhlins doplňuje brzdový systém Bremzo. Opět v nejvyšší zlaté řadě. Motocykly jsou poháněny vzduchem chlazenými dvouválcovými motory o objemu 961 ccm, produkujícími max. výkon 80 koní a krouticí moment 90 Nm. Velmi zajímavým údajem je u modelu SF i hmotnost 188 kg. Konečná cena pro český trh dosud nebyla stanovena, avšak dovozce, firma MR43, nás ujistil, že Commando 961 SF je finančně nejdostupnějším modelem v řadě a jeho cena by se měla pohybovat mezi 400 a 450 tisíci korun.

Zajímáte se o veterány všeho druhu?
Navštěvujete rádi nejen tuzemské burzy, výstavy a muzea, ale zajedete si občas za tímto účelem i do zahraničí? Neváhejte a navštivte prodejní veletrh veteránského zboží a služeb – Classic Show Brno 2013!


Pořadetel Classic Show:

Atelier Kupka s.r.o.
Motoristická agentura Hvězdová 13, 602 00 Brno

Více informací získáte na: www.ClassicShow.cz