Pro uspořádaní takové netradiční akce si tito tři mušketýři vybrali krásný parkový areál nemocnice Bohnice a v sobotu 14. září 2013 zde představili svůj jedinečný projekt široké veřejnosti.
Do Bohnického parku pozvali asi padesát historických, sportovních, závodních i současných GT automobilů, které by ve zmenšeném měřítku, přímo naživo, prezentovaly celý záměr motoristické slavnosti - LEGENDY. Akce by měla být takovou českou obdobou legendárního anglického Goodwoodu. Myslím si, že na české poměry se jim tato akce podařila skutečně dokonale.
Centrem výstavy byla kruhová expozice několika současných i nedávných supersportů, které tvořily vozy Ferrari, Porsche Morgan, TVR, Corvette, nebo Lotus a v samotném středu zářila legendární Tatra 600 - Tatraplan. Okolí bylo zaplněno stany, ve kterých byly instalovány další automobily. K vidění zde bylo několik historických vozidel z Veteran Vintage Clubu a v kontrastu s nimi slavné soutěžními vozy Subaru, Ford a BMW.
Samostatný stánek zde měl jeden z hlavních sponzorů akce, Mercedes Benz. Vedle několika nových luxusních vozů Mercedes, převážně v úpravě AMG, zde vystavily i skutečnou automobilovou legendu padesátých let minulého století, Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, který každého jistě uchvátil svými zdviženými a roztaženými "křídly".
Chybět samozřejmě nemohlo ani slavné francouzské soutěžní auto sedmdesátých let, Renault Alpina A 110, které na našich soutěžích v minulosti bravurně vodil legendární soutěžák, Vladimír Hubáček. Jako pokračování jedinečné rallye historie, zde byly k vidění i další vozy z italského Volta Racing Teamu. Byly to slavné vozy Lancia Delta Integrale a Lancia Rallye 037, za jejichž volanty v minulosti seděli mistři světa v automobilových soutěžích, Juha Kankkunen a Miki Biasion. Samozřejmě, že s vozy přijela i italská soutěžní legenda, samotný Giusepe Volta (tem malý uprostřed).
Na první LEGENDY 2013 přijeli i někteří domácí legendární závodníci, kteří se v minulosti zapsali zlatým písmem do naší motoristické historie. Sešli se tu takové osobnosti, jako jeden z nejslavnějších českých soutěžáků na horkém sedadle spolujezdce, Jan Krečman, i jeho ještě mnohem slavnější partner za volantem a mnohonásobný Mistr republiky, Ladislav Křeček. Pobavit se ale přišli třeba i Petr Bold nebo Břetislav Enge.
Slavnostní odhalení po náročné renovaci zde mělo krásné historické závodní auto HMV 750, které si počátkem padesátých let postavil automobilový závodník Václav Hovorka. Pro kategorii od 1000 ccm použil osvědčený motor z válečného motocyklu BMW 75 Sahara. Hliníkovou karoserii mu vyrobil karosář Bouše z pražské dílny Roberta Kudrny. Usednutí za volant tohoto klenotu neodolal ani legendární Stig.
Vše doplňovaly naleštěné americké křižníky silnic, rychlé Jaguary a další motorové kuriozity. Jedním z nich byl i sedm set koňový supersport Ultima GTR z roku 2003, který je jediným automobilem této značky, registrovaným v České republice.
První ochutnávka živé pozvánky LEGENDY 2013 se vydařila a již nyní se můžeme těšit na skutečný 1. ročník Motoristické slavnosti LEGENDY, která proběhne na stejném místě v termínu 14. a 15. června 2014. Předpoklad je ale mnohonásobně větší počet zajímavých vozidel. Pořadatelé, Zdeněk Lindr, Ivan Pernecky, Lubor Kos i moderátor akce Dalibor Gondík, hovořili o 200 až 300 automobilech a desítkách slavných jmen z domova i zahraničí. Některé již nyní potvrdili svou účast.
Pokud máte i Vy doma zajímavý historický, sportovní či závodní automobil, který by jste chtěli na Motoristické slavnosti LEGENDY vystavit, přihlaste se na: info@automuzeum.cz
Více informací o akci získáte na: www.legendy.cz