Firmu Iso založil italský podnikatel Renzo Rivolta (1908–1966), který koupil v roce 1939 továrnu na chladničky Isothermos v Janově. Odtud pochází i její zkrácený název. V roce 1942 ji přemístil do Bressa u Milána. Po válce se zde pustil do výroby motocyklů v objemových třídách 125-500 cm3 a skútrů Furetto a Isoscooter. Samostatnou kapitolu představovaly dodávkové tříkolky Isocarro, které byly konkurencí pro první „včely", tedy Ape a další podobné stroje. Vyráběli je třeba u Benelli, Ducati, Moto Guzzi, Innocenti (Lambretty) a dokonce MV Agusty! Piaggio svůj „hmyz" ovšem chrlilo po tisících, zatímco z továrny v Bressu vyjížděly jen po stovkách. Společnost už se tehdy jmenovala příznačně Iso Automotoveicoli a od roku 1953 pak upravila svůj oficiální název na Iso Autoveicoli S.p.A.. Právě tehdy začala s výrobou slavného vozítka Isetta, jehož licenci prodala v úvodu vzpomenutému německému BMW a dalším pěti zájemcům. I když mikroautomobily existovaly již dříve, dokonce dávno před druhou světovou válkou, právě Isetta byla vůbec první „bublinou".
Isetta není z Německa! To se dozvíte na: http://veteran.auto.cz/