Vedle jezdců a spolujezdců tu byli i mechanici a další členové doprovodných týmů. Jména jako Jiří Bistiak starší i mladší, Jan Halala, Jindřich Sršeň, Dalibor Adamec, Jan Čejka, Zdeněk Chadima, se nesmazatelně zapsala nejen do historie hrádeckého motorsportu. Počtem startů a získaných titulů však vynikaly dvě automobilové legendy – Jan Krečman, který na čerstvý titul dosáhl letos s Liborem Kotrmonem a „přespolní“ ex tovární jezdec Vladimír Berger, startující stále v Mistrovství České republiky historiků i v revivalech se Škodou 130 LR.
Vzpomínalo se i na další Hrádečáky, kteří tentokrát chyběli – absolutní vítěze několika soutěží Pavla Procházku a Václava Sedmidubského, spolujezdce a závodníka do vrchu Vratislava Prouzu. Ale také na spřátelené soutěžáky Stanislava Šelmáta nebo Drahoslava Šípka, kteří závodí už kdesi nahoře. Nebo ve Vietnamu podnikajícího Václava Donáta. Svůj prostor zde měla v minulosti mezi jezdci velice oblíbená Rallye Lužické hory. A bylo to vzpomínání nejen na dokončené a nedokončené soutěže, ale také na to, jak se v minulosti nezištně půjčovaly závodní speciály (dnes je to velice lukrativní byznys) nebo při soutěži, mnohdy i soupeři, náhradní díly. Z rozhovorů bylo patrné, že většině přítomných se stal automobilový sport celoživotním koníčkem a stále jsou s ním v nějakém kontaktu.
Smutné bylo konstatování, že severní Čechy nemají v současnosti v kalendáři žádnou soutěž, přitom se zde jezdily vedle Lužiček třeba Rallye Teplice, Litvínov, Lovosice, Varnsdorf, Liberec, Smědá, Jizera, Klíč, Paramo a další. Většina účastníků se naopak shodla, že by se podobné vzpomínkové setkání mělo zase brzy uskutečnit.
Pavel Vydra
Foto: archiv autora a jezdců